onsdag 2 april 2014

Modernitetens tid har skapat ett högre medberoende

En sak jag kom att tänka på, dock kanske bara det gäller mig, är att det finns nästan inget som är lika irriterande som vänner, ragg, famil - ja vem som hellst egentligen som inte kan svara i telefon/på sms. Även om jag inser att alla inte sitter vid telefonen 24/7 så vet jag att de flesta har telefonen inom en armslängd eller åtminståne kollar igenom den en gång i timmen, om telefonen inte har slut på batteri dvs. 

Folk som inte svarar eller ringer upp inom en rimlig tidsgräns får mig både nojjig och irriterad på samma gång. 

Det fick mig att tänka, hur hade de vart om jag inte hade haft telefon, eller ja om ingen av oss hade haft det. Hur hade det sett ut då? Har dagens teknologi gjort att jag som individ söker ständig kontakt med mina vänner och bekanta?  Hade jag som individ mått bättre utan en telefon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar