fredag 18 april 2014

Inte min dag.

Klockan är 11.38 och jag har redan gjord bort mig mer gånger än nödvändigt. Försov mig, glömde ta min medicin, kom på att jag hade glömt tequilas bur hos mamma så fick stoppa ner henne i en sportbag för att kunna ta med henne till mamma som ska vara kattvakt,  gick in i matskafferiet för att leta efter mammas medicin (den har aldrig legat där). råkade ta min mammas medicin för pigghet när jag skulle ge henne dom bara för att vi pratade om min medicin när jag samtidigt skulle hämta vatten för att hon skulle skölja ner med, men istället kastade jag ner tabletterna i mitt gap och tog vatten i näven och svalde som jag gör med min egen medecin. Mamma frågade en kvart senare hur det gick med att ge henne medecin inser först då vad jag gjort. Mamma kollar på mig med stora ögon som om jag skämtade. Gick och skrattade och grät om vartannat så fick ringa giftinformationscentralen och fråga om risker. Dom fick sig nog ett gott skratt. Jag skulle dessutom låna ut kartonger till Thirran och när hon kommer står jag å grejar med annat och hoppar högt och råkar slänga en kudde på mamma i ren skrämsel. Står och tittar bra länge på nycklarna för att ta rätt nyckel till förrådet, inser när jag kommit ner att jag tagit nyckeln till tvättstugan ändå så får springa upp å hämta rätt. Väl inne i förrådet fastnar jag om vartannat och blir mer speedad och "stressad" för varje minut. Lyckas få ut kartonger till damen. Kommer upp och här sitter jag nu. 

Att tillägga är att jag vaknade 09.10... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar