söndag 12 juni 2011

Funderingar som sagt ..

Jag tänkte att jag skulle starta en ny blogg ( har en annan privat för annat ) mest för att kunna delge massa olika tankar och funderingar här i världen. Kanske lite observationer som jag märker utav bland folk i min närhet osv. ^^ you never know.

Kan dock börja med en liten rolig sak som jag tror många upplevt. Vad är dealen med killar som raggar på andra tjejer fast dom har flickvänner ? Den ideén är rätt absurd i mina ögon. Varför då ha flickvän?
save yourself the trouble om du redan är upptagen ! haha.


På tal om andra saker istället.

Satt och kollade på blondinbellas gästande i tv4playgrejjen. Där hon sitter och pratar om vikthets. Och jag kan inte hjälpa att tänka att hon är jäkligt smart. Varför ska man egentligen slösa energi och kolla sig själv i spegeln dygnet runt och hata delar av sig själv på grund av vikt - istället för att lägga den energin på annat. Det om något är energislukande. Så länge man själv känner sig nöjd och för sin egen del inte mår dåligt för jämnan ( alltså hälsoproblem och liknande ) så varför ska man bry sig. Kvinnor ( och män ) finns i alla storlekar och former, och det är de som gör en unik. Hur kul skulle världen vara om alla såg exakt lika dana ut? Och hur skulle världen vara om alla betedde sig exakt lika dant. Fy f*n va världen skulle va trist utan lite knäppa , stora, smala, kurviga , spinkiga  - å allt där imellan - människor :O måste nog börja lära mig att tänka så här för jämnan. Att jag sen har vikthets över mig själv beror på en helt annan anledning: att jag inte är hälsosam. dålig kost, dåligt med energi,  Äh ja tror ja går och köper en chipspåse haha . LOL.

/ Thea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar