söndag 21 februari 2016

oh those lovely days..

Idag är en sån där dag där jag verkligen känner mig tillfreds med livet och tillvaron. Sysslor och måsten har bara flutit på utan någon vidare ångestkänsla eller känsla av överväldigande.
Trots att vi bägge ( läs mest jag ) inte är friska än har vi hunnit med att rensa i renoveringsrummet och åkt till återvinningsstationen och slängt skräp. Jag har lagat två olika matlådor så de räcker till veckans arbetsdagar. Vi har tillsammans städad och plockat rätt i arbetsrummet, tvättat tre (eller är det fyra?) maskiner tvätt, Ätit tillsammans, vart ut med hunden och busat, sett på serier, dammsugit överallt på nedervåningen, plockat rätt i köket och torkat av alla bänkar, kört diskmaskinen två gånger och även tömt den två gånger. Ett flyt där vi bägge gör de som behövs utan att det känns jobbigt då vi gör de tillsammans, en sak i taget. att vakna upp imorgon kommer att vara en fröjd då jag slipper vakna till ett bombnedslag.  Lite saker kvar, javisst men det går av rena farten till morgonen.

Nu försöker jag bara varva ner för att sen kunna hoppa till sängs och njuta ännu mer av dagens bravader. Jobbiga är dock att jag fortfarande hostar som en idiot och har så jäkla ont i ryggen att jag går på voltarensalva för att sova. Att sitta en stund för att sen ställa sig upp är rena rama döden.

Gjorde även ett ryck här i fredags med och sökte 11 nya jobb. 11! Många av dem dock vet jag att jag inte kan få då jag inte är kvalificerad, men skam den som ger sig.  Nån gång kanske man träffar rätt ändå.

Hund och Katt här går bättre och bättre ihop med varann. Riktig fröjd att se.
Jävla hosta, vill träna. Plus att den håller J vaken om nätterna. Ja ja. bara att bita ihop för på torsdag blir de jobb igen. >.<

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar