tisdag 17 september 2013

Att banta ..

Banta är ett sånt hårt ord. Så strikt så det för att man blir mer sugen på onyttigheter än vad man borde. Det borde heta att "få bättre kost" eller "tänka mer på vad man äter" i vilket fall som helst resulterar det i att man faktiskt bantar. Jag borde banta men har insett att det är svårt så länge jag bor med någon som älskar sötsaker och allt vad det innebär.  I december har jag chans att börja mitt nya liv, ensam och stark. Men jag vill börja redan nu, men på nått vis blir frestelserna för stora, kommentarerna för hårda och fallen för långa.  Fyaleden. Känner mig duktig iaf att jag rört på mig mer eller mindre varje dag de senaste 2-3 veckorna . Nu är jag dock sjuk så får nöja mig med promenader. 

Idag ska jag åka till storfors. Det är boupptäckning, och jag åker dit med blandade känslor.
Vi får se hur dagen slutar .. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar