söndag 23 juni 2013

Falska människor , lögner och depression

Idag ar varit lite av en omtumlande dag om man riktar energi och tid åt mitt psyke. Ena sekunden vill jag skrika, gråta och slänga saker. Andra sekunden låtsas jag som ingenting har hänt. Och tredje vill jag mer eller mindre bara ligga och stå i så länge och intensivt som möjligt för att glömma eller tänka på annat. Mitt i all min misär som kommer att pågå ett bra tag framöver så får jag veta olika saker. Lögner från folk i min innersta närhet, så när man bara kan komma mig, som egentligen är om en skitsak - men tar hårt just eftersom det är en lögn. Falskhet utan dess like från en person som försöker framstå som en godhjärtad människa . Mitt i allt har jag också funnit trygghet och tröst hos personer som vid vissa tillfällen verkat otippade för jobbet som stöttepelare. Jag är glad att jag har er. Tillåmed den som är mest otippad . 

Jag kan fortfarande inte förstå vad som just nu händer omkring mig och det känns som om jag varken har tid eller energi att känna efter även om jag vill och borde. Allt känns så overkligt. 

Nej nu sova . Jobb mellan 04-08 imorgon 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar