söndag 25 september 2011

I keep dancing on my own..

som en vän till mig säger, När man är ensam och allt är tyst , då tänker man mycket. Speciellt om vart man är i sitt liv och vart man vill ta sig. En sak som slog mig nyss är "Det här är inte den person jag är" .
Jag är inte den som sitter hemma egentligen och trånar och tänker på det här sättet. Jag vill inte tänka så som jag gjort de senaste månaderna. Eller ja dom senaste två åren. Jag är inte den som lever mitt liv efter andra och deras ramar. Jag är en person som trivs att vara själv, som trivs att få göra mina egna val och mina egna aktiviteter. Ha vänner varstans som man pendlar mellan utan att man ska känna att man stör.
Jag är inte den som Vill sitta hemma ensam och trycka i mig en godispåse för att sen må kasst över det. Visst gotta sig ibland måste man få göra MEN varför ska ja då må dåligt efter varje gång. Jag är inte den person som inte kan hålla en väg jag väljer. Jag Är envis och har ja bestämt mej för något så är de så de ska bli, Men varför kan jag inte idag hålla löften till mig själv? Eller dom senaste två åren. Nu blir de mycket egocentriskt i detta inlägg men känns som jag måste få ur mej själv allt de här och få mig själv att förstå varför jag har blivit sån här. Jag är inte den som missar läkarbesök, Jag är inte den som skiter i träningen för att " inte göra ngt" . Jag är den person som blir rastlös av att sitta still en hel dag normalt. Varför har jag blivit så annorlunda för - det är som jag inte känner mig själv längre. Och när blev jag personen som är totalt beroende av andra? .... och när blev jag den som gick dagar och veckor utan att ens göra sig iordning....

Nej nu får de va stopp. Ta tag i mitt liv. Gå upp i tid på morgonen, göra de som ska göras,  göra mig iordning, ta mina promenader och mina gympass, hålla mej till den mat jag ska äta så jag slipper va så trött jämt. Det är dags nu. Envis vinner i längden och jag ska ta mig dit ja vill - Jag ska VINNA, Jag ska bevisa för mig själv att jag kan klara det här. För tror inte jag på mig själv - vem ska då göra det.

peace out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar