torsdag 15 december 2011

Att vara lycklig..

en konversation jag och en vän hade för några år sen, handlade om hur en person vet vad lycka är, och om den personen i fråga är lycklig. Vad innebär egentligen lycka för den egna individen? Är det kärlek, Jobb, självförverkligande eller vad?. Att vara lycklig på riktigt är ett begrepp jag inte förstår längre. Det är något som glömts bort och inte riktigt kan finna rot i mig igen. Jag har olika stunder av komplett lycka - och där emellan så är den som bortblåst. Att hitta just den sak som gör dig lycklig är inte alltid lätt, och ibland är det en kombination av olika saker i ens liv. Jag har dock märkt att jag på senare tiden åtminståne funnit en annan ro i kroppen.

iaf. Imorgon blir det promenad till byn, övningskörning, syster kommer hit och kika serier. Ja det kan nog bli en bra helg ändå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar